روش جالب برق انداختن فرش

در سراسر صفحات وب روش های جالب و گوناگونی برای برق انداختن فرش و درخشنده کردن آن دیده می شود ، ما نیز در این مقاله به اختصار تمام روش های موجود برای برق انداختن فرش قبل یا بعد از قالیشویی را بیان خواهیم کرد تا در زمانی کوتاه فرشی زیبا و در طولانی مدت فرشی نو داشته باشید.
درخشان-کردن-فرش-قالیشویی افراد زیادی هستند که روزانه از قالیشویی می پرسند:
  • آیا بعد از قالیشویی، فرش براقیت خود را از دست می دهد؟
  • چگونه فرش را بشوییم تا درخشان بماند؟
  • ترفندهایی برای براق کردن فرش وجود دارد ؟
  • و…
در برخی مطالب میبینیم گفته می شود : مقداری از مواد مشخص روی فرش بریزید و بگذارید روی فرش باشد و سپس بردارید و فرش براق می شود . مسلما کالایی مانند فرش با اینهمه تار و پود و همینطور ساختار پیچیده آن نمی تواند به همین راحتی تغیر ظاهر داده و مانند اولش درخشان و براق گردد، بنابراین نیازمند آن است پروسه شستشوی فرش و خشکشویی آن و سپس مراحل براق کردن فرش اصولی انجام گیرد تا نتایج خوبی بدست آید.

مقاله نحوه براق کردن فرش مثل روز اولش را بخوانید.( این مقاله اطلاعات کلی و خوبی برای براق کردن فرش به شما می دهد.)

زمانی که فرش را خریداری می کنیم ، رنگ های فرش واضح، براق بوده و فرش نیز درخشندگی خاصی دارد، اما پس از مدتی استفاده و یا چندبار شستشو فرش کهنه و کم رنگ به نظر می رسد.
 icon-pencil-square-o مطالب مفید: قالیشویی چگونه فرش را می شوید؟ نحوه از بین بردن لکه خاک و مداد از فرش + فیلم
اگر پس از گذشت زمان بخواهیم دوباره به همان صورت فرش را داشته باشیم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ اولین و مهمترین مورد این است که فرش باید تمیز باشد ، فرشی که آلوده یا چرکمیر است چگونه در کسری از زمان می تواند به سرعت براق گردد؟ بنابراین فرش را ابتدا با اصول شستشو دهید. (در حین قالی شویی از مواد شوینده شیمیایی و سفیدکننده استفاده نکیند زیرا  این مواد رنگ ها و طرح های به کار برده شده در فرش را نیز دچار تغیر می کند و به همین صورت فرش کهنه به نظر می آید.)  icon-tags در صورتی که مدت هاست فرش را با مواد پاک کننده شیمیایی می شویید و تا به طور کلی به فرشتان اهمیت میدادی و تا کاملا چرک و کثیف نمی شد، قالیشویی را انجام نمی دادید، شانس شما برای براق کردن فرش پایین است و بهتر است آن را به متخصصین بسپارید.

نحوه شستن فرش برای براق شدن

1- ابتدا فرش را خاکگیری و گردگیری کنید.( در این مرحله تمامی گرد و غبار در فرش باید خارج شود زیرا از مهم ترین عواملی که باعث کهنه به نظر آمدن فرش می شود،گرد و حاک است.) 2- تمام لکه های موجود در فرش را نیز به ترتیب پاک کنید.(به راحتی تمام لکه های فرش به صورت مجزا ازبین ببرید.) 3- سپس فرش را به صورت عادی شستشو دهید و آبکشی کنید.( سعی کنید برای شستشوی فرش از مواد پاک کننده مجاز، بدون سفیدکننده و نرم کننده استفاده نمایید.) حالا نوبت به کار بردن روش هایی برای درخشنده کردن فرش می رسد! زیباترین-فرش-قالیشویی-ادیب

مراحل براق کردن فرش در منزل

1- مقدار متناسب و مشخص جوش شیرین یا نشاسته ذرت روی فرش بریزید. (تمام سطح فرش را با لایه ای نازک از مواد ذکر شده پوشش دهید.) 2- اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت روی فرش باشد. 3- سپس مواد ریخته شده را جارو بکشید و سطح فرش را تمیز کنید. در ادامه می توان با استفاده از واکس و براق کننده های موجود در فروشگاه ها فرش را نیز بیش از قبل درخشان کرد. (قبل از استفاده براق کننده حتما آنرا در گوشه ای دور از دید امتحان کنید تا به فرش آسیب وارد نکند.)

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *