قالیشویی بهتر است یا خشکشویی فرش

احتمالا شما هم خدمات خشکشویی فرش در منزل را شنیده اید؟ اما واقعا قالیشویی بهتر است یا خشکشویی فرش مناسب هست؟ تفاوت خشکشویی فرش با قالیشویی چیست؟ خشکشویی فرش چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به مزایا و معایت قالیشویی و خشکشویی فرش اشاره کنیم شما هم میتوانید با اشتراک گذاشتن نظرات و پیشنهادات خود مرا را همراهی کنید.

قالیشویی یا خشکشویی فرش

فرش که یکی از مهم ترین اثاثیه منزل شما می باشد. همه ی اعضای خانواده و هر گونه حیوانات خانگی به طور منظم بر روی فرش رفت و آمد می کنند، بنابراین گرد و غبار، کنه، مو جیوانات خانگی و غیره به تدریج به الیاف فرش نفوذ نماید. و علاوه بر کثیفی آن به سلامت آن آسیب زند و عمر آنرا کوتاه کند. حال این سوال پیش می آید قالیشویی بهتر است یا خشکشویی فرش؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که قطعا شستشوی فرش در قالیشویی گزینه مناسبی است زیرا که در قالیشویی قالی به صورت کامل شسته و آبکشی میشود و در فضای مناسب خشک می شود.

خشکشویی فرش  یا شستشوی فرشها باید به طور منظم برای حفظ نظافت فرش ها انجام شود. بطور صحیح از فرش های خود مراقبت نمایید تا برای سالیان زیادی برای شما کارایی داشته باشند.

فرش های پشمی دارای بالاترین کیفیت می باشند. فرش از الیاف طبیعی با ماندگاری طولانی می باشد. از ویژگی های قالی های تمام پشم, این می باشد که در مقابل آش مقاوم هستند. بنابراین برای این گونه قالی ها قالیشویی گزینه ایده آل می باشند.

خشکشویی فرش بیشتر زمانی انجام می شود که نیاز سریع به تمیز شدن فرش باشد. و امکان استفاده از خدمات قالیشویی در بازه زمانی تعین شده مقدور نباشد. هر چند کیفیت خشکشویی فرش مانند قالیشویی و شستشوی فرش در کارخانه نیست اما به علت سرعت بالا خشکشویی و انجام  آن در محل مناسب است. معمولا خدمات خشکشویی قبل از مراسم های تولد، خواستگاری  و… انجام می شود. اما اگر فرصت کافی برای شستشوی فرش دارید از خدمات قالیشویی و یا خدمات شستشوی کامل مانند اعلاشویی استفاده کنید با داشتن فرش گران قیمت، شما علاقمند می شوید که به یک شرکت قالیشویی معتبر مراجعه نمایید.

قالیشویی بهتر است یا خشکشویی فرش
قالیشویی یا خشکشویی فرش

دقت نمایید که برخی فرشها به ویژه برخی انواع فرش های دستباف قابل خشکشویی نمی باشد. قبل از درخواست خشکشویی فرش حتما از شرکتی که خدمات میگیرید سوال بپرسید. تا فرش شما آسیب نبیند. اگر فرش شما قابلیت خشکشویی ندارد. حتما برای شستشوی مناسب از یک کارشناس فرش راهنمایی بگیرید.

 

مزایای خشکشویی فرش:

  1. کوتاه بودن زمان خشک شدن
  2. نسبتا ارزان بودن
  3. ایده آل برای شستشوی موضعی
  4. مناسب بر ای فرش های ظریف و بدون رنگ ثابت

 

معایب خشکشویی فرش:

قبل از انجام خشکشویی،  فرش را جاروبرقی نمایید. سپس مواد شستشو را بر روی فرش بپاشید. محلول خشکشویی را توسط یک جارو یا برس نرم بر روی فرش بمالید و اجازه دهید به مدت ۱ ساعت بر روی فرش باقی بماند.

 

هنگامی که فرش به طور کامل خشک شد، به منظور جمع آوری کامل مواد خشکشویی, فرش جارو می شود. استفاده از جاروبرقی قوی، گرانول شستشو را به طور کامل جمع آوری می نماید. بنابراین اگر شما یا خانواده تان ساعاتی را دور از منزل سپری می کنید، میتوانید به طور منظم فرش های خود را خشکشویی نمایید تا فرش های شما در بهترین شرایط و با طول عمر خوب باقی بمانند.

توجه داشته باشید خدمات خشکشویی فرش برای لکه های خیلی قوی مناسب نیست!

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *