شستشوی فرش ادیب

شاید برای افراد زیادی سوال باشد که کارخانه های قالیشویی و یا به طور کلی قالیشویی های معروف مانند قالیشویی ادیب چگونه شستشوی فرش و یا هرنوع خدماتی را  روی فرش انجام می دهند؟ به چه صورتی فرش های قدیمی یا ابریشم را می شویند که آسیبی به فرش وارد نمی شود؟

جالب است بدانید شستشوی فرش نیز مانند هر حرفه دیگری تخصص و مهارت خاص خود را دارد و اگر با مواد شوینده مناسب و طبق اصول مشخص ، خدمات شستشو و قالیشویی انجام نشود، ممکن است هرگونه اسیبی به فرش وارد شود.

از مهم ترین نکات در حرفه قالیشویی که در مقالات متعددی در سایت بیان شده است، رعایت ترتیب مراحل شستشوی فرش و همینطور دقت در انجام شستشو است.

adib-carpet-cleaning-min

اگر تمایل داشتید خود در منزل مانند یک قالیشویی خوب ، فرش را شستشو دهید طبق مراحل زیر عمل کنید، تا بدون هرگونه آسیبی فرش کاملا تمیز شود:

نحوه قالیشویی

  • مهم است که قبل از هرگونه اقدامی برای قالیشویی، ابتدا فرش را بررسی کنید و فرش را به دقت آنالیز کنید که چه میزان آلودگی دارد و همینطور لکه های روی آن را به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید منشا لکه ها چیست و چه حلالی می توان برای آن در نظر گرفت.
  • پس از انجام مرحله اول، می توان برنامه ریزی دقیق برای قالیشویی انجام داد، به صورتی که موادشوینده و حلال مناسب لکه هارا تهیه کرده و سپس باتوجه به میزان کثیفی و آلودگی فرش، روش شستشو را انتخاب خواهید کرد.
  • در ادامه باید حتما ابتدا لکه را به صورت مجزا و تفکیک شده از بین ببرید.

مقالات مرتبط:

چگونه قالیشویی صحیح در خانه انجام دهیم؟

چرا بعد قالیشویی فرش کثیف است

نکات مهم برای قالیشویی

  • پس از آن که هیچ لکه ای روی فرش باقی نماند، فرش را خاکگیری کنید. توجه داشته باشید بیش از اندازه به فرش فشار وارد نکنید. ( نحوه خاکگیری فرش را بخوانید)
  • اگر مراحل قبل را به دقت انجام داده باشید، در این مرحله فرش عاری از هرگونه خاک و گرد و غاب رو لکه خواهد بود و تنها شستشو ی کلی و قالی شویی باقی می ماند.
  • در این مرحله توجه کنید که فرش در چه ناحیه ای پهن بوده است، اگر فرش در آشپزخانه بوده، فرش چرب است و بهتر است طبق اصول مشخص قالیشویی فرش چرب شسته شود و نمونه های دیگر…
  • در آخر که شستشو و قالیشویی فرش تمام شد، مراقب باشید فرش را طوری پهن کنید تا رنگ های آن قاتی نشده و یا ریشه ها رنگ نگیرد.
  • پس از اتمام قالیشویی، برای خشکشویی فرش اقدام کنید و بهتر است فرش را در هوای آزاد خشک کنید.

در صورتی که به جنس فرش مطمئن نیستید و یا اطلاعی از آن ندارید و همینطور حلال لکه های موجود روی فرش را نمیشناسید و به کلی خطر شستشوفرش توسط خودتان را بالا می بینید ، بهتر  است قبل از قالیشویی با یک متخصصین فرش و قالیشویی ها مشورت کرده و یا فرش را به آنها بسپارید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

QR مقاله شستشوی فرش ادیب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *