بافندگان و شاغلان صنایع دستی بیمه میشوند!

نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند در اجرای قانون بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار، نسبت به ساماندهی و بیمه کردن همه واجدان شرایط اقدام کند.

به نقل از قالیشویی ادیب: گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پارلمان و در ادامه بررسی طرح حمایت از هنرمندان،‌ استادکاران و فعالان صنایع دستی، ماده 2 این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، دولت مکلف شد در اجرای قانون بیمه اجتماعی، قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار (کددار) مصوب 18 مرداد سال 88 نسبت به ساماندهی و بیمه کردن کلیه واجدان شرایط اقدام کند.

مطابق تبصره یک ماده 2 طرح مذکور، در اجرای قانون فوق، عدم حضور در ساعت معین در محل کار نمی‌تواند مبنای قطع بیمه قرار گیرد و ارزیابی توسط بازرسان سازمان صرفاً بر اساس مساحت مذکور در ماده 2 قانون فوق الذکر انجام می گیرد.

بر اساس تبصره 2 این ماده، دارندگان مجوز فعالیت موضوع قانون فوق از کلیه امتیازات و تعرفه‌های بخش صنعت در مورد حامل‌های انرژی، آب، برق و گاز برخوردار هستند.

همچنین بنا بر تبصره 3 ماده 2 طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، حمایت‌های موضوع این قانون با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های ذیربط در مورد قالیبافی و بافندگی فرش اجرا می شود.

 منبع:مرکز ملی فرش ایران

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *