خشکشویی مبلمان یا شستشوی مبل

این دو کلمه حتماً برای شما آشنا است خشکشویی مبلمان یا شستشوی مبل، اما برایتان شاید سوال پیش آید که که کدام روش بهتر و اصولی تر است. یا کدام روش مناسب مبلمان شما است. با ما همراه باشید در ادامه این مقاله در مورد این دو روش صحبت خواهیم کرد. در صورتی که انتقاد و یا پیشنهادی داشتید با ما به اشتراک بگذارید و همراه ما باشید.

اهمیت خشکشویی مبل و شستشوی آن

از آنجایی مبل جز مهم ترین وسیله در منزل است و ساعاتی که در منزل هستیم از آن استفاده می کنیم، قطعا ممکن است هر چند وقت یکبار نظافت آن انجام شود. حتی اگر لکه ای نداشته باشد. چرا که ممکن است آلوده باشد و به سلامتی شما آسیب بزند. خصوصاً اگر فرزند کوچکی دارید بیشتر در معرض این بیماری ها قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر برای سالم  نگهداشتن تا عمر بیشتری کند و ظاهر خود را از دست ندهد به اجبار باید از  خشکشویی آن نباید قافل شویم. بنابراین خشکشویی مبلمان مانند قالی شویی بسیار مهم است و اگر اصول صحیح شستشوی مبل را بدانیم حتما نتیجه مطلوب را نیز دریافت خواهیم کرد.

اغلب افراد فقط فرش هارا جارو می کشند، مبلمان را نیز جارو بکشید به طور مرتب کفی مبل و قسمتهای باریک آن، که معمولا آلودگی ها بین کفی و دیواره جمع می شوند حتما با لوله ی باریک جارو تمیز کنید. در اکثر پارچه های مبل، طوریست که گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند مگر اینکه در زمان طولانی مبل تمیز نشود و این گرد و غبار به داخل مبل نفوذ کند. اما این به تنهایی برای نظافت مبلمان کافی نیست.

خشکشویی مبلمان یا شستشوی مبل

شستشوی مبل در واقع یک اصلاح است و در حقیقت مبلمان امکان شستشو ندارند. برای نظافت مبل شما نمیتوانید آن را مانند قالی زیر فشار آب قرار دهید و اجازه دهید آب زیادب به آن بخورد. چرا که این کار نه تنها به تمیز شدن مبل شما کمک نمیکند بلکه به زیر ساخت و اجزای آن ضرر می رساند. پس بخاطر داشته باشید حتی اگر به صورت اتفاقی هم آب زیادی به مبل شما خورد سریعاً نصب به خشک کردن آن اقدام نمایید. بهترین روش این است در فضایی قرار گیرد که هوا در گردش است. با دستمال حوله ای تا جایی که میتوانید خشک نمایید و یا از شسوار برای خشک کردن آن کمک بگیرید.

خشکشویی مبلمان یا شستشوی مبل

روش خشکشویی مبل

معمولا خشکشویی مبلمان توسط تکنسین های قالیشویی انجام می شود. به کمک دستگاه و کف خشک سطح روی مبل کاملاً شسته شده و پس از آن با دستگاه مکنده آب و کف حاصل را وکیوم می کنند و کامل خشک تحویل می دهند. حال در صورتی که مبل نیاز به شستشوی مجدد داشته باشد یکبار دیگر مراحل اجرا میگردد. البته روش های مختلفی برای خشکشویی مبل وجود دارد که برجسته ترین آنها بخارشویی شویی مبلمان است. اما روش قدرت چندانی در لکه بری و تمیز کردن مبل ندارد. پس بهترین روش همان خشکشویی توسط شامپوست. اما در انتخاب شامپو ها باید دقت کرد که بافت مبل آسیب نرساند. اگر قصد دارید مبل خود را در منزل خود نظافت کنید به ادامه این مقاله توجه نمایید.

اطلاعاتی در مورد برچسب مبل:

تقریبا همه ی مبلمان برچسب حاوی اصول شستشو و نگهداری متناسب با پارچه مبل را دارند. اما معمولا به این برچسبها توجه نمی شود. بدانید این برچسبها بسیار مهم هستند قبل از هرگونه اقدامی جهت خشکشویی مبلمان آن را نگاه کنید (کمتر از1دقیقه زمان میگیرد).

W- استفاده از مواد شوینده +آب
s-پاک کننده های بدون آب و خشک
Ws-تمیز کننده ی همراه آب بهتر است تمیز کننده ی بدون آب.
x- شستشوی این مبل باید به صورت حرفه ای انجام گیرد.

نحوه شستشوی مبل در منزل

اسپری را پر از آب کرده و یک قطره مایع ظرف شویی در آن بریزید. سرکه سفید و نوشابه سرد هم تهیه کنید.
اسفنجی بردارید و به این مواد پاک کننده اغشته کنید و لکه های مبل را شستشو دهید.
با توجه به سختی لکه اجازه دهید مدتی این پاک کننده ها روی لکه بمانند.
(در مقالاتی سایت قالیشویی ادیب به کرات بیان کردیم: اگر لکه را به سرعت بعداز ایجاد آن شستشو دهید شانس پاک شدن آن چند برابر افزایش میابد و نکته ی دوم: اگر لکه خشک است قبل از شستشو آنرا مرطوب کنید و نه خیس.)

خشکشویی مبلمان ادیب

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه در ارائه خدمت قالیشویی و خشکشویی مبلمان در تهران، کرج و تبریز آماده خدمت رسانی است. از عمده ترین خدمات خشک شویی این قالیشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد

خشکشویی:

  • مبل، مبل، پاف ها و  انواع صندلی
  • مبل تختخوابشو و خوشخواب
  • فرش، موکت، چمن مصنوعی و تاتامی
  • خشکشویی داخل اتومبیل

 

 

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب