روشی جالب برای پاک کردن لکه واکس کفش از فرش یا مبل

در مقاله گذشته اطلاعاتی راجع به مواد تشکیل دهنده واکس کفش بدست آوردیم و یک روش برای از بین بردن اثرات تیره واکس کفش از روی فرش یا پارچه بیان کردیم. در این مقاله برای قالیشویی و شستشوی مبل اینگونه لکه ها روشی دیگر بیان خواهیم کرد تا درصورتی که از روش اول نتیجه ی خوبی حاصل نشد با این روش حتما تمام اثرات لکه واکس کفش پاک شود.
یک پارچه سفید را بردارید و آنرا به مقداری استون آغشته کنید و بلافاصله پارچه مورد نظر را روی لکه واکس کفش قرار دهید . مقداری از مواد پاک کننده متناسب با فرش یا پارچه مبل را که حالت پودر و خشک دارد را روی محل آلوده بریزید و سپس پارچه آغشته به استون را روی پودر و لکه قرار دهید. یک و نیم قاشق چایخوری مایع شوینده را در دوفنجان آب با دمای اتاق بریزید کاملا با هم مخلوط کنید.(ماده شوینده ای که استفاده میکنید دارای خاصیت سفید کنندگی نباشد و حتما ملایم باشد.) shoe polish-پاک -کردن-لکه-واکس-کفش-قالیشویی-ادیب این محلولی که درست کردید را مستقیم روی لکه قرار دهید و سپس یک پارچه سفید را روی آن قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه ای روی لکه بماند. سپس دستکش را برای محافظت در دست کنید و با یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری آمونیاک سطح لکه را شستشو دهید. در ادامه محل لکه را با آب گرم شستشو داده و بعد از آن حتما سطح شستشو داده شده را خشک کنید.
نکته: تمام مراحل را به ترتیب و با دقت و بدون هیچ فشاری انجام دهید. و در آخر حتما لکه را خشک کنید تا نتیجه کار خود را ببینید.
در صورتی که همچنان اثراتی از لکه باقی بود چند علت دارد:
  • این خطا مربوط به جنس و نوع فرش شماست.
  • مراحل را بادقت انجام ندادید.
  • مواد پاک کنننده سازگار با سطح زیرین لکه نبوده است.
  • لکه کهنه شده و بسیار عمیق است .
در صورتی که از نوع جنس پارچه یا فرش خود اطلاعی ندارید و از میزان عمق لکه نیز اطلاعاتی ندارید بهتر است قبل از شستشو با قالیشویی مشورت کرده و یا کار را به آنها بسپارید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *