نحوه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

فرش و قالیچه های دستباف مهمترین بخش دکوراسیون منزل هستند. در واقع این فرش ها به عنوان سرمایه عظیمی در دیزاین منزل شناخته می شوند، به ویژه اگر الیاف ابریشم داشته باشند. شستشوی انواع فرش ابریشم با الیاف طبیعی و مصنوعی اهمیت زیادی دارد. با این وجود در مورد شستشوی فرش ابریشم مصنوعی حساسیت بیشتری وجود دارد. از این رو در قالیشویی به شستشوی فرش ابریشمی اهمیت بیشتری میدهند.

برای اینکه شستشوی فرش ابریشم مصنوعی را یاد بگیرید، باید با نکات مهم نگهداری آن آشنا شوید. جاروبرقی فرش ساده ترین و سریع ترین روش برای تمیز کردن فرش است. جاروبرقی کشیدن در برابر کثیفی هایی که به الیاف فرش آسیب می زنند، بسیار موثر است. از طرفی فرش ها نیز برای نو و زیبا ماندن به تمیزی منظم نیاز دارند. بهتر است فرش خود را هر 12 تا 18 ماه یکبار بشویید. اگر فرش شما رنگ روشن است یا در خانه بچه دارید، فرش های خود را دو یا سه بار در سال تمیز کنید.

تست ثبات رنگ پیش از شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

اگر فرش دستباف دارید، از تمیز کردن آن با آب گرم یا محلول تمیزکننده نترسید، چون فرش های دستباف دارای رنگ ثابت هستند. در واقع این فرش های ماشینی هستند که نیاز به تست رنگ دارند. برای تست رنگ قسمت کوچکی از فرش خود را انتخاب کنید و محلول را روی آن بزنید. پس از آن، محلول را با دست مالش دهید و با استفاده از یک پارچه نخی سفید آن را پاک کنید. اگر محلول رنگ ها را مخلوط کرد، هرگز از این محصول برای شستشوی فرش ابریشم مصنوعی استفاده نکنید. اگر نمی خواهید فرش خود را به طور کامل تمیز کنید، ناحیه لک شده را با پارچه سفید و محلول تمیز کننده تمیز کنید.

نکات مهم برای شستشوی فرش

  • اگر چه می توان برای تمیز کردن فرش ابریشم مصنوعی از روش های خانگی استفاده کرد اما بهتر است این کار را به قالیشویی بسپارید.
  • نظافت حرفه ای فرش های ابریشم، رنگ و لطافت آن را نمایان می کند. بسته به میزان استفاده، شستشوی فرش ابریشم هر یک تا سه سال توصیه می شود.
  • چرخش: برای اطمینان از سایش یکنواخت، فرش شما باید سالی یک بار چرخانده شود.
  • بالشتک: پد با کیفیتی که در زیر فرش شما استفاده می شود و از آن در برابر کثیفی، سایش و لغزش محافظت می کند.
  • ترمیم: در صورت آسیب، تقریباً هر مشکلی با ترمیم حرفه ای حل می شود. ترمیم حرفه ای در قالیشویی حرفه ای به شما ارائه می شود. فرش‌های قدیمی و آنتیک بیشتر نیاز به تعمیر و ترمیم پیدا می کنند. فرش های جدید به ندرت نیاز به تعمیر دارند.
  • جاروبرقی: تمیز کردن فرش ابریشم مصنوعی اهمیت زیادی دارد. به شما توصیه می کنیم فرش خود را به طور منظم جاروبرقی بکشید تا کثیفی ها از بین بروند و زندگی دوباره به الیاف بازگردد. حتما پشت فرش را نیز به صورت دوره ای جاروبرقی بکشید.

بیشتر بخوانید:روش شستشوی فرش در قالیشویی

 
شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

 

تمیز کردن فرش ابریشم مصنوعی

فرش ابریشم یکی از فرش های با ارزش در بین انواع فرش می باشد. این فرش نوعی فرش دستبافت است و نیاز به توجه زیادی دارد. در فرش ابریشم به اندازه 1 متر مربع، به طور متوسط بین 5 تا 6 کیلوگرم ابریشم مصنوعی یا طبیعی استفاده می شود. تعداد فرش ابریشم کمتر از فرش های کارخانه ای است، زیرا بافتن آن کار سختی است. این فرش با گره هایی به نام تار بافته می شود. از آنجایی که این گره ها آسان نیستند، قیمت آن ها نیز کمی گران تر است.

چگونه فرش ابریشم را بشوییم؟

شستشوی فرش ابریشم به اندازه خود آن اهمیت دارد، زیرا به لطف این فرآیند شستشو، فرش شما تمیز شده و نو می شود. البته مهم است که فرش در طی فرآیند شستشو تغییر شکل ندهد یا از ارزش آن کم نشود.

شما می توانید فرش های منزل خود را به روش های مختلف شستشو دهید. در حالی که برخی از افراد به روش سنتی فرش را در منزل می شویند، بعضی از افراد آن ها را به قالیشویی حرفه ای می سپارند. مراکز شستشو تجهیزات زیادی برای شستشوی فرش دارند، ضمن اینکه در این مراکز شستشو زیر نظر افراد متخصص و کارشناسان انجام می شود. از طرفی فرش های شسته شده در این محیط ها تمیزتر و بهداشتی تر هستند.

فرش های دستباف به طور کلی ارزش بیشتری دارند. برای اینکه خیال شما از فرش ابریشم مصنوعی راحت باشد، باید آن ها را به مراکز معتبر و با سابقه بسپارید. این فرش ها حتی با الیاف مصنوعی ارزشمند هستند، بنابراین بهتر است به هر مکانی برای شستشو سپرده نشوند.

شستشوی فرش ابریشم مصنوعی

 

بوگیری فرش ابریشم مصنوعی

اگر هدف شما از شستشوی فرش ابریشم مصنوعی از بین بردن بوی فرش باشد، جوش شیرین می تواند به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی ملایم و در عین حال موثر استفاده شود. جوش شیرین می تواند جذب کننده بوی حیوانات، سیگار و هر بوی نامطلوب دیگری باشد. اگر بوی بد فرش ناشی از رطوبت باشد، جوش شیرین می تواند آن را برطرف کند. جوش شیرین یک ماده جاذب رطوبت است و رطوبت را به خوبی جذب می کند. برای این کار جوش شیرین را آزادانه روی فرش ابریشمی بپاشید. جوش شیرین باید حداقل دو ساعت بر روی فرش باقی بماند و آن گاه آن را جاروبرقی بکشید.

از بین بردن لکه ها

برای از بین بردن لکه های فرش ابریشم مصنوعی بهتر است ابتدا مواد غذایی اضافی را با قاشق بردارید و مایعات را با یک پارچه نرم پاک کنید. سپس، کمی نوشابه را روی ناحیه آسیب دیده بریزید و آن را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید. اجازه دهید فرش در معرض هوا خشک شود. این بهترین راه برای تمیز کردن فرش ابریشم مصنوعی و طبیعی است. بهتر است از مواد پاک کننده قدرتمند برای فرش های ابریشم مصنوعی استفاده نکنید. فرش ابریشم مصنوعی مانند فرش ابریشم با الیاف طبیعی نسبت به رطوبت چندان حساس نیست و جاذب خوبی برای رطوبت نمی باشد، بنابراین شما می توانید آن را با آب بشویید.

از آب گرم و مواد شوینده استفاده کنید

برای شستشوی فرش ابریشم مصنوعی، مبلمان خود را بردارید و فرش خود را رول کنید، زیرا نمی توانید آن را در اتاق تمیز کنید. حیاط یا تراس خود را قبل از قرار دادن فرش تمیز کنید. محلولی از آب گرم، مواد شوینده و شامپو درست کنید. این شامپو برای نرمی الیاف فرش استفاده می شود. فرش را با استفاده از این محلول بشویید. برای آن می توانید از برس موی بلند نرم استفاده کنید.

با رزرو آنلاین در قالیشویی آنلاین ادیب 20 % تخفیف ویژه دریافت کنید
شماره تماس: 0214704

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *