رزرو آنلاین با 20% تخفیف

شستشوی مبل با دستگاه

وقتی مبلی در خانه کثیف و یا لکه دار می شود چاره ای جز شستشو آن ندارید. شاید بپرسید مبل را چطور می شود شست؟! شستشوی مبل با دستگاه یکی از ترفند های آن است. که البته شستشو در اینجا یک اصطلاح می باشد و در واقع همان خشکشویی مبل است که انجام می شود. روش های زیادی برای شستشوی مبل وجود دارد. اما در اینجا به موردی اشاره خواهیم کرد که توسط قالیشویی در منزل انجام می شود.

قبل از شستسوی مبل بدانید

قبل از آنکه به شستشوی مبل فکر کنید به نکاتی که در ادامه گفته می شود توجه کنید.

  • هرگز اجازه ندهید لکه روی مبل باقی بماند و سریع آن را تمیز کنید.
  • از هر مواد شوینده ای برای شستن مبلمان استفاده نکنید.
  • نظافت و جارو برقی کشی را روتین انجام دهید.
  • اگر از ملحفه برای محافظت مبل استفاده می کنید هر از گاهی مبل را چک کنید.
  • از اسپری کردن مستقیم مواد شوینده بر روی مبل پرهیز کنید
  • فرق نمی کند پارچه مبل تیره یا روشن باشد حداقل هر دو سال یکبار آن را بشویید.

شستشوی مبل در منزل

شستشوی مبل در منزل با دستگاه به این صورت است که توسط تکنسین های ماهر قالیشویی انجام میگردد. این تکنسین ها قبل از آنکه اقدام به شستشو کنند. مبل را بررسی می کنند. گاهی برخی از مبل ها با وجود جنس پارچه ای قابل شستشو نیست. از جمله مبلمانی که قابل شستشو نیست می توان به مبلمان چستر و یا لمسه اشاره کرد

این مبلمان به خاطر الگویی که هنگام دوخت و ساخت کشیده شده، پس از خشکشویی بلافاصله لکه های جوهر و یا ماژیک از زیر پارچه به روی پارچه منتقل می شود. پس از آن به استقامت پارچه و نوع شستشویی که نیاز دارند اقدام به شستن میکنند.

شستشوی مبل با دستگاه

شستشوی مبل توسط قالیشویی با دستگاه

قبل از آنکه شستن آغاز شود ابتدا به کمک جارو برقی جاروکشی انجام می شود.

سپس به کمک ماده شوینده استاندارد و دستگاه خشکشویی مبلمان کار کف شویی انجام می شود. در صورتی که مبلمان لکه داشته باشد تایم بیشتری برای شستن آن انجام می دهند. قالیشویی ادیب از شامپو دگزافن آلمان برای خشکشویی مبلمان استفاده میکنند. پس از شامپو نوبت به وکیوم کردن مبل میرسد. در این مرحله شستشوی مبل با دستگاه به اتمام میرسد. گاهی نیز نیاز به تکرار مراحل است.

موضوع مهمی که بعد از خششکشویی مبل به آن توجه کرد. تا زمانی که مبل کامل خشک نشده از آن استفاده نکنند. برای تسریع روند خشک شدن بهتر است درب و پنجره ها را باز بگذارید تا گردش هوا در خشک شدن آن کمک کند.

آیا دستگاه به مبل آسیب می زند؟

اگر جنس پارچه مبل نازک و یا چرم و پارچه ترکیب شده باشد. ممکن است به آن آسیب بزند و باعث نازک شدن و یا پاره شدن مبل گردد. در اکثر مواقع قالیشویی ها به این مورد توجه نمیکنند. بعد از شستشو باعث خرابی و از بین رفتن آن می شوند. لازم به ذکر است که ادیب تمامی خدمات خود را با ضمانت انجام می دهد. در صورتی که خسارتی به شما وارد شود این شرکت پاسخگو است.

فرق شستشوی مبل با دستگاه و بخارشویی

باید بدانید که شستشو توسط دستگاه به عمق تار و پود پارچه نفوذ می کند. همین امر باعث می شود لکه های قدیمی و مقاوم به راحتی پاک شود. و با مکنندگی آلودگی ها را به طور کامل خارج می کند. اما بخارشور قادر به شستشوی سطح و لایه رویی مبل است و از عهده لکه های مقاوم و قدیمی بر نخواد آمد. اما اگر مبلمان تیره و یا تمیزی دارید فقط قصد دارید آن را براق و گردروبی کنید. همان بخارشور گزینه مناسبی است به این شرط که در شستشو دقت کنید به مبل آسیب نزنید.

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه خدمت در شستشوی فرش و خشکشویی مبلمان توانسته رضاین مشتریان خود را جلب نماید. قالیشویی ادیب تهران، قالیشویی ادیب کرج و قالیشویی ادیب تبریز تمامی خدمات خود را با ضمانت نامه کتبی انجام می دهد.