لکه شمع را چگونه از بین ببریم؟

گاهی برای ما پیش می آید اتقاقی می افتد و موم شمع روی فرش میریزد و فکر میکنید که لکه شمع را چگونه از بین ببریم. در بعضی از مواقع ازبین بردن لکه شمع، موم، چسب سفت، نبات، آدامس و… کار هرکسی نیست، زیرا باید فرد دانشی درباره نحوه پاک کردن لکه های چسبنده و همینطور نوع فرش داشته باشد تا آسیبی به فرش وارد نگردد در این زمان بهتر است از یک متخصص قالیشویی کمک بگیرید. البته ما در ادامه راهکار ساده ای خواهیم گفت که به شما کمک می کند.

توجه داشته باشید در خیلی از موارد افراد خود اقدام به ازبین بردن لکه چسب یا شمع کرده اند اما باعث شده قسمتی از فرش کنده شود و یا رنگ قسمت مورد نظر از بین برود.

لکه شمع را چگونه از بین ببریم

اما در این مقاله خواهیم آموخت با به کاربردن چندین روش ساده لکه شمع را چگونه از بین ببریم 

نحوه برخورد با لکه شمع در مرحله اول

زمانی که با لکه های چسبنده و سخت مانند شمع، موم، چسب و.. رو به رو شدید به هیچ وجه با پارچه آن هارا پاک نکنید. اولین اقدامی که باید صورت گیرد این است که تکه یخی را روی لکه بگذارید تا پارافین منجمد شود. حال به آرامی به کمک یک شئ تیز لکه را تا جایی که امکان دارد از روی فرش بردارید. یک پارچه تمیز و نسوز و همین طور نازک را روی لکه بگذارید و با دست کمی فشار دهید تا پارچه به لکه بچسبد.  در ادامه اتو را روشن کنید.

اتو را روی کمترین درجه‌اش بگذارید تا کمی گرم شود. چند لحظه ای روی پارچه نگه دارید تا لکه به اتو بچسبد. زمانی که موم شمع گرم می‌شود، به دستمال می‌چسبد و به همیم راحتی از روی فرش یا موکت پاک می‌شود. در صورت نیاز این کار را 2 الی 3 بار تکرار کنید تا لکه کامل به اتو بچسبد.

پس از آن به کمک محلولی هایی مانند ترکیب مایع ظرفشویی با آب، یا پودر صابون و آب و یا شامپو فرش محل لکه را بشویید.

در اکثر اوقات این روش کار ساز است و مشکل را حل می کند. اما گاهی کار به این راحتی هم انجام نمی شود و یا فرش شما نفیس است و جایی برای ریسک کردن ندارید. در این زمان بهتر است کار را به کاردان بسپارید و با این سوال لکه شمع را چگونه از بین ببریم ذهن خود را درگیر نکنید. قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن تخصص در زمینه شستشوی فرش های ماشینی و دستباف با ارائه خدمات به شما کمک خواهد کرد تا از این دقدقه راهایی یابید.


مقالات مرتبط :

پاک کردن لکه چسب+فیلم آموزشی

در این حالت دو اتفاق ممکن است بیافتد.

  • لکه ی چسبنده کاملا به اتو می چسبد.
  • لکه ذوب می شود و به حالت مایع در می آید.

اگر لکه به اتو بچسبد بسیار عالی است. در این مواقع لکه کامل از روی فرش جدا می شود و آثار اندکی از آن باقی می ماند که می توان مقدار چسبندگی که باقی مانده را تراشید و با مواد شوینده مناسب سطح فرش یا لباس را تمیز کرد.

اما اگر لکه ذوب شد باید برای تمیز کردن آن راه دیگری را به کار برد. 

ازبین بردن لکه های چسبنده

ابتدا لکه چسبنده و ذوب شده را با قاشق یا کاتر و با دقت جمع کنید. سپس برای پاک کردن آثار چسب از فرش، قسمت مورد نظر را با الکل تمیز کنید.( پارچه ای سفید بردارید و به الکل آغشته کنید و لکه را تمیز کنید ممکن است در حین کار، چندین بار لازم باشد پارچه را به الکل آغشته کنید. در ضمن مراقب باشید الکل به فرش یا پارچه آسیب وارد نکند.)

سپس ماده ای پاک کننده را بردارید و با مسواک سطح آلوده را تمیز کنید. به خوبی خواهید دید لکه  و جای آن به کلی محو می شود.

در این مقاله خواندیم که چگونه لکه شمع را چگونه از بین ببریم همچنین مقاله معرف حضورتان شد تا نحوه پاک کردن لکه چسب را هم بخوانید. 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …