پاک کردن لکه خون از تشک

لکه خون از انواع لکه هایی است که هر فردی در طول زندگی ممکن است با این لکه رو به رو شود. اگر لکه خون را زمانی که تازه است و همینطور طبق اصول، بشویید به راحتی تمیز شده و هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند. اما لکه خون اگر به روشی نادرست و دیر شسته شود به لکه ی سمج و غیر قابل پاک شدن تبدیل خواهد شد. در این مقاله ترفند ها و حلال هایی برای ازبین بردن لکه خون از روی تشک بیان خواهد شد تا قالیشویی به روش صحیح انجام گیرد.

اگر اطلاعاتی پایه و حتی جزئی درباره پاک کردن انواع لکه داشته باشیم بعضی ازلکه ها را می توانیم به خوبی و بدون زحمتی پاک کنیم.

درباره لکه خون چه می دانید؟

معروف است که لکه خون را باید با آب سرد شست، این امر بسیار مهم است. زیرا آب سرد به راحتی لکه معمولی را به لکه ی سخت و سمج تبدیل خواهد کرد.

لکه خون در هرجایی ممکن است ایجاد شود از جمله: لباس، فرش، مبل، تشک و… برای پاک کردن لکه خون از روی فرش یا مبل و… ترفندهایی وجود دارد که ممکن است، کمی با پاک کردن لکه خون از روی لباس متفاوت باشد.

پاک کردن لکه خون از تشک
پاک کردن لکه خون از تشک

لکه خون در کجا ایجاد شده است؟

مهم است که سطح زیرین لکه خون چیست و چخ جنسی دارد؟ زمانی که لکه خون و یا هرنوع لکه ای دیگر روی لباس و پارچه ایجاد شود، به راحتی می توان لباس یا پارچه را شست اما هنگامی که لکه خون روی مبل یاتشک و همینطور فرش ایجاد شود، نمی توان مبل یا فرش را به کلی شست، باید قسمت مورد نظر را به صورت جزئی شستشو داد. مقاله های پاک کردن لکه خون خشک شده و یا شستن لکه خون از فرش را بخوانید.

شستن لکه خون تازه

اگر لکه خون همان زمانی که ایجاد شد خواستید پاک کنید، کافی است سطح خونی شده را با آب سرد و صابون بشویید، بدین صورت به راحتی لکه خون پاک می شود.( افراد بسیاری می پرسند اگر لکه خون را با آب گرم پاک کنیم چه می شود؟ اگر لکه خون را با اب گرم بشویید باعث می شود لکه در پارچه تثبیت شده و لکه ای قرمز برای همیشه روب پارچه باقی خواهد  ماند.)

پاک کردن لکه خون از تشک
پاک کردن لکه خون از تشک

شستن لکه خون خشک شده یا عمیق

  • اما در صورتی گه لکه خون عمیق باشد و یا کهنه شده باشد، به این راحتی تمیز نخواهد شد.
  • سرکه سفید تهیه کرده و آنرا روی لکه خون اسپری کنید، و اجازه دهید مدتی روی لکه باشد و سپس لکه را بشویید.
  • در مرحله بعد لکه را با آب و صابون بشویید.
  • درصورتی که لکه خون پاک نشد ادامه روش ها را امتحان کنید.
  • با استفاده از نوشابه و آمونیاک می توان لکه خون را به خوبی پاک کرد، به مدت کمی آمونیاک یا نوشابه را روی لکه بریزید و سپس شستشو را ادامه دهید.

 مقاله های مفید :

تمیز کردن لکه ادرار از تشک تخت

شستن لکه خون و ادرار

پاک کردن لکه خون از تشک

نکته: تمام روش هایی که در هر مقاله ای بیان می شود را ابتدا در نقطه ای خارج از دید امتحان کنید و یا با توجه به جنس و نوع پارچه یا بافت فرش مواد پاک کننده را انتخاب و امتحان کنید.

از مواد پاک کننده ی دیگری که می توان برای پاک کردن لکه خون استفاده کرد، هیدروژن پراکسید، نشاسته ذرت، جوش شیرین و… استفاده کرد. هر کدام از مواد پاک کننده را با توجه به نکته بیان شده انتخاب کنید.

نحوه حرکت دست و ترتیب استفاده از مواد پاک کننده برای شستن لکه خون از روی تشک را در مقالات بعدی ما بخوانید…

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *