چگونه عمر فرش را بیشتر کنیم؟

آیا تا به حال به خانه یا محل کسب و کاری با فرش های کثیف وارد شده اید ؟ ممکن است فرش مقدار کمی و یا هیچ خاکی بر روی آن نباشد. با این وجود, فرش ممکن است در طی گذشت زمان, درخشندگی و تازگی خود را در مدت کوتاهی پس از اولین استفاده ,در صورتی که به طور منظم تمیز نشود, از دست بدهد. بخشی از مشکل ناشی از این می باشد که فرش می تواند مقدار زیادی از خاک و آلودگی را پنهان نماید. چگونه فرش را تمیز و پاکیزه نگه داریم که در آینده نیاز به شستشوی فرش حرفه ای یا قالیشویی احتیاج پیدا نکند.

به طور منظم جاروبرقی بکشید (وکیوم کردن)

دلیل اصلی که فرش درخشندگی خود را ازدست می دهد این است که الیاف خود فرش, آلودگی و گرد و غبار را در طی دوره زمانی, پنهان کرده و باعث فریب می شود. کارشناسان می گویند که گرد و غبار, خرده های مواد  و مواد حساسیت زا روی فرش شما می توانند در اعماق فرش شما فرو روند. همچنین, خاک می تواند الیاف خود فرش را خراب کرده و به آن ها آسیب برساند و ظاهر آن را بی روح نماید. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل, وکیوم کردن منظم فرش می باشد. (جاروبرقی کشیدن) کارشناسان توصیه می کنند که در هفته, یک بار یا دوبار فرش های خود را جارو بکشید, مگر اینکه فعالیت بالایی به دلیل شیطنت های کودکان و حیوانات خانگی داشته باشید. در این صورت, دوبار در هفته کفایت می نماید.

فرش خود را به صورت حرفه ای تمیز نمایید:

اغلب تولید کنندگان فرش, بر شستشوی فرش (قالیشویی) برای هر 12-18 ماه توصیه دارند. این امر واقعا می تواند زندگی تازه ای را به فرش شما بدهد و اثرات کهنگی و استفاده بالا را در آن پایین آورد. شستشوی فرش به صورت حرفه ای می تواند به فرش هایی با تراکم بالا که تمایل به فرسودگی و کاهش درخشندگی در طول زمان دارند, کمک نماید. با یک ماشین شستشوی حرفه ای, آب داغ محتوی مواد شیمیایی شستشو با فشار بر روی فرش اسپری می شود. این آب اکنون کثیف بوده و توسط دستگاه مکیده می شود و این روند با پاشیدن آب تمیز تکرار می شود. این فرآیند شستشوی عمیقی را ارائه می دهد که می تواند الیاف خود فرش را احیا نماید.

محدود کردن خاکی که به داخل فرش تصرف می کند

کارشناسان میگویند استفاده از یک پادری دربیرون و داخل درب ورودی می تواند تا مقدار قابل توجهی میزان خاک, گردوغبار و مواد حساسیت زا را کاهش دهد. این روش را کاسبان در فروشگاه ها و محل کسب و کار خود جهت کاهش ورود گردو خاک به داخل محیط کاری خود نیز پیاده می نمایند. البته باید به این نکته توجه شود که بر روی پادری خروجی را با دستمال مرطوب گرد گیری کنید تا بیشتر از ورود خاک به محیط جلوگیری شود . در ضمن بدون کفش قدم زدن در محیط هم تا حد زیادی از گردو غبار در محیط می کاهد و بهره وری جاروبرقی شما را بالا می برد.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

چگونه عمر فرش را بیشتر کنیم؟
چگونه عمر فرش را بیشتر کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *