روش شستن تشک تخت در منزل

در مراحل مختلف خانه تکانی و تمیز کردن منزل ممکن است اکثر افراد با تشک کثیف روبه رو شده باشند ، که یه هیچ وجه نمی دانند دقیقا باید با آن چه کنند؟ تشک به علت اینکه دارای الیاف، اسفنج ، پشم شیشه و… است، شستشوی آن کار راحتی نیست همچنین تشک از جمله مواردی است که نیاز به شستشوی حرفه ای دارد اما اصول و قوائد خاصی برای شستن تشک وجود دارد، که در ادامه مطلب توضیح داده خواهد شد.

حذف-باکتری-تشک-تخت-قالیشویی-ادیب

چگونه تشک را تمیز کنند تا آسیبی به آن وارد نشود و یا مانند قالیشویی ها چگونه به سرعت خشکشویی تشک را انجام دهیم؟

مواقع بسیاری تشک را می شوییم و پس از آن که تشک خشک شد با صحنه ای ناخوشایند رو به رو می شویم، می بینیم که تشک بدتر از قبل چرک میر شده است، چونه مس توان تشکی که دارای لکه خون، ادرار، چربی و یا هرنوع آلودگی دیگر است را به سرعت تمیز کرد؟

اما جالب است که معمولا افراد قید تمیز کردن و شستشوی تشک را می زنند و یا آن را به افراد متخصص یا قالیشویی ها می سپارند، اما ممکن است خود در منزل بتوانیم تشک را بشوییم.

تشک و مجموعه ای از میکروب

تشک تخت یک کالای بسیار خاص و با اهمیت است،اما چرا؟  زیرا محل جمع شدن میکروب بوده و اما تشک محل خواب است که انسان مدت زیادی روی آن ساکن می ماند، بنابراین پاکیزگی آن بسیار با اهمیت است.

و ما به طور میانگین حداقل 5 تا 10ساعت در شرایط عادی روی تشک تخت، خواب و یا در حال استراحت هستیم ، بنابراین پاکیزگی آن را باید در اولویت قرار دهیم.

چگونه تشک را عاری از میکروب نگه داریم؟

بهتر است تشک تخت دارای روکش باشد، و چند وقت یک بار باید روکش تعویض شودو تنها شستشو کافی نیست. اما اکثر تشک های تخت روکش جدا ندارند، اما در صورت وجود، ابتدا روکش را از روی تخت بردارید .(روکش جداشده را به طور جداگانه بشویید.)

 

مطالب مفید:

پاک کردن لکه خون از تشک

ازبین بردن لکه استفراغ از تشک

 

نحوه تمیز کردن و ضدعفونی کردن روکش تخت

  • سپس روکش تخت را در برابر حرارت غیر مستقیم آفتاب قرار دهید، تا علاوه بر خشک شدن، ضدعفونی شود.
  • حالا که روکشی روی تخت نیست، ابتدا تمام سطح تشک را با دقت جارو بکشید.(قبل از جاروکشیدن لوله ی جارو که با تخت برخورد دارد را تمیز کرده و ضدعفونی کنید.)
  • با دقت جارو بکشید و تمام درزها و شکافهای تخت را جاروکنید.
  • در مرحله ی بعد یک اسفنج برداشته و روی سطح تشک و تمام درزهای آن بکشید تا هر گونه گرد و غبار و آلودگی ها پاک شود.
  • در ادامه باید لکه هارا جداگانه از بین ببردی و در ادامه شستشوی کلی تشک را انجام دهید.

شستشوی-لکه-تشک-تخت-قالیشویی-ادیب

چگونه لکه های روی تشک را ازبین ببریم؟

  • در این مرحله باید هرآنچه آلودگی و بویی جداگانه روی تخت ایجاد کرده است را ازبین ببریم.
  • آب و کف درست کرده (با مواد شوینده ملایم و متناسب با جنس رویه تشک) و تمام لکه هارا به طور جداگانه تمیز کنید، بهتر است لکه هارا با کف حاصل از مواد شوینده تمیز کنید.
  • برای شستشوی کلی سطح تخت، پارچه آغشته به مواد پاک کننده را به صورت دایره ای روی تخت بکشید و آلودگی ها را به سمت خارج لکه و تخت ببرید،
  • اگر لکه ها و یا آلودگی هایی روی تخت ایجاد شده است که حاوی بوی نامناسب است باید در این مرحله بوی نامناسب را از بین ببریم، اما چگونه بوی نامناسب حاصل از ادرار، مواد آلوده و.. را ازبین ببریم؟

نحوه از بین بردن بوی نامناسب از تشک

  • تا اینجای کار تخت هیچگونه لکه و مواد آلوده ای ندارد و باید بوی نامناسب و باکتری هایی که باچشم دیده نمی شود را تمیز کنیم.
  • با مواد ضدعفونی کننده سطح تشک را تمیز کنید و سپس مقداری جوش شیرین در مکان های مشکوک بریزید و اجازه دهید مدتی روی لکه ها باشد.
  • سپس تمام جوش شیرین را جاروب کشید و سطح مورد نظر را شستشو دهید و بررسی کنید که آیا لکه ها و بوی نامناسب از سطح تشک خارج شده یا خیر؟

جوش شیرین بوی نامناسب را جذب خود کرده و بوی نامناسب را ازبین می برد.

خوشبوکردن تشک تخت

در حال حاضر با انجام روش های گفته شده تشک تخت هیچگونه بویی نمی دهد اما برای خوشبو کردن تشک، گل محمدی را روی تشک تخت بریزد و اجازه دهید مدتی روی تشک باشد، بدین ترتیب تشک بوی خوبی ساتع می کند.

شستشوی کلی تشک تخت

تمام این مراحل را تا از بین رفتن کامل لکه ها، آلودگی و بو ادامه دهید و تکرار کنید، پس از آن که اطمینان پیدا کردید تشک تمیز شده می توانید تشک را به صورت کلی بشویید و در نهایت باید مدتی وقت بگذارید و تشک را کاملا خشک کنید، زیرا تشک مرطوب نیز خود باعث تجمع میکروب و آلودگی می شود.

پس از انجام این مراحل، تشک تخت کاملا تمیز شده است اما در صورتی که همچنان آثار لکه ها ازبین نرفته است و یا اطمینانی از جنس و مقاومت تشک ندارید، حتما با قالیشویی مشورت کنید و یا برای خشکشویی تشک تخت با قالیشویی معتبری تماس بگیرید.

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

2 پاسخ

  1. اغلب توصیه می شود، لکه را بلافاصله تمیز کنید زیرا شانس پاک شدن بسیار بیشتر است، اما برای پاک کردن لکه قدیمی از روی تشک مراحل نام برده شده در مقاله را چندین مرتبه تکرار کنید، در غیر این صورت تشک را برای شستشو به قالیشویی مورد نظر ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *