نحوه شستشوی فرش از لکه های ماژیک و جوهر

ممکن است فرزندمان به جای اینکه ماژیک را روی کاغذ بکشد، روی فرش و یا موکت شروع به کشیدن کند! در این لحظه هرکسی ناخودآگاه بسیار نگران به فرش نگاه می کند که دیگر این آثار رنگی پاک نمی شوند. اما بدانیم که با مطلعه این مقاله میتوانید این لکه ها را پاک کنیم و قالیشویی را با خیالی راحت انجام دهیم.

هرچه زودتر برای شستشوی آثار ماژیک اقدام کنید نتیجه ی بهتری دریافت خواهید کرد زیرا نباید بگذاریم جوهر به الیاف فرش برسد و تا قبل از پخش شدن و تثبیت شدن جوهر در فرش یا حتی پارچه مبل باید شستشوی فرش انجام شود.

 icon-tag نکته: در ابتدای کار هر روشی که ارائه شد را ابتدا در نقطه ای دور از دسترس امتحان کنید تا عکس العمل فرش و یا سطح زیرین لکه نسبت به ماژیک ببینید و در صورتی که فرش تغییر رنگ داد و یا طرح های آن پاک خواهد شد.

پاک کردن آثار ماژیک (موقتا)

شاید در آغاز بتوانید مقداری از جوهر را بردارید و با استفاده از دستمال کاغذی یا پارچه سفید و تمیز روی لکه بکشید تا جوهر تا جایی که می شود جذب پارچه شود.

شستن لکه جوهر

پاک کردن آثار ماژیک (موقتا)

شاید در آغاز بتوانید مقداری از جوهر را بردارید و با استفاده از دستمال کاغذی یا پارچه سفید و تمیز روی لکه بکشید تا جوهر تا جایی که می شود جذب پارچه شود.

برای جذب بیشتر کمی پارچه را مرطوب کرده و روی لکه ماژیک بگذارید و بردارید تا جوهرهای بیشتری را جذب کند. ( نحوه حرکت دست به صورتی باشد که پارچه حاوی مواد پاک کننده را روی لکه جوهر قرار داده و بردارید.)

روش های پاک کردن لکه های جوهر و ماژیک

  • پارچه سفید و تمیزی برداشته (پارچه رنگی استفاده نکنید زیرا سرکه خاصیت اسیدی داشته و ممکن است روی فرش رنگ پس داده و در حین شستشو رنگ و طرح پارچه به لکه ترکیب شود.) و مقدار اندک سرکه سفید را روی پارچه بریزید و با استفاده از آن لکه را تمیز کنید.

پارچه روی لکه ها بگذارید و بردارید. ( با این روش تمام آثار رنگی لکه ها پاک می شود.)

پس از انجام روش بالا، پارچه ای را روی لکه ها کمی فشار دهید تا جوهر های وارد شده به اعماق فرش جذب پارچه شود. در حین قرار دادن پارچه روی آثار جوهر دائما پارچه را تعویض کنید و مرتبا پارچه تمیز استفاده کنید.

سپس یک پارچه نرم و سفید برداشته و به ترکیب صابون و آب معدنی آغشته کنید و دوباره روی لکه ها بکشید. (در این مرحله آثار به جای مانده نیز کاملا از بین خواهند رفت.)

  • در ادامه برای ازبین بردن آثار به جای مانده از لکه جوهر، می توانید روش های دیگری را نیز امتحان کنید. پنبه ای آغشته به الکل بردارید و به آرامی پنبه ی الکلی را روی لکه جوهر بگذارید و بردارید تا تمامی جوهر به پنبه جذب شود. به محض آن که پنبه جوهری شد، پنبه را تعویض کنید.
شستن-لکه-جوهر

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *