پاک کردن لکه جوهر با سرکه سفید!

در این مطلب دو راه جهت شستشوی لکه جوهر از روی پوست دست و پارچه یا فرش بیان می شود که با انجام صحیح این دو راه به خوبی میتوان لکه جوهر را کاملا از بین بردن و قالیشویی را انجام داد.

شستشوی فرش و موکت از لکه جوهر

یکی از راه ههای از بین بردن لکه جوهر از موکت استفاده از برس های زبر است (درصورتی که لکه جوهر عمیق شده باشد.) میتوان از مسواک خیلی زبر هم استفاده کرد.

زمانی که لکه جوهر کهنه است، برس را بردارید و روی لکه بشید تا آثارش نیز از بین بردو البته این کار باید پس از امتحان روش های شستشوی لکه جوهر باشد که در مقالات گذشته بیان کردیم.

روش شستشو لکه جوهر از پارچه

خمیر دندان که خاصیت ژله ای نداشته باشد را روی پارچه گذاشته و پارچه را روی لکه بکشید تا کاملا پاک شود.

لکه-جوهر
لکه-جوهر


روش دیگر از بین بردن لکه جوهر از پارچه استفاده از سرکه است، لکه را در سرکه سفید بخیسانید و بگذارید کاملا خشک شود. (سرکه خاصیت اسیدی دارد و جوهر را از بین می برد.) بعد از اینکه پارچه مدتی در سرکه بود آنرا با آب معمولی شستشو دهید تا سرکه در آن نماند.

پاک کننده های شیمیایی:

در صورتی که لکه جوهر فرش یا موکت شما خیلی قدیمی باشد و یا میزان لکه بسیار زیاد باشد. احتمالا از شستشو با سرکه سفید جواب زیادی نخواهید گرفت. در این حالت باید از پاک کننده های شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید.

در صورتی که فرش شما دستباف و یا گرانبهاست توصیه می شود به هیچ عنوان در منزل لکبرداری را انجام ندهید. زیرا احتمال آسیب به فرش زیاد است. در این حالت بهتر است به یک قالی شویی مجاز مراجعه و از خدمات لکبرداری و اعلاشویی استفاده نمایید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *