چگونه پرز فرش را از بین ببریم؟

در این مطلب روش های سریع از بین بردن پرز فرش را بیان می کنیم تا زمانی که قالیشویی انجام دهیم و یا فرش نوخریداری کردیم پرزهارا از بین ببریم.
پرزدهی معمولا برای فرش های ماشینی رخ می دهد و بسیار یاز افراد با این پرزدهی مشکل دارند و همیشه به دنبال حذف همیشگی این پرزها هستند.

کدام نوع فرشها بیشتر پرز می دهند؟

فرشهای ماشینی اکرلیک از دیگر انواع فرش بیشتر پرز می دهند.

علت پرزدهی فرش چیست؟

زمانی که فرش در حال آماده سازی و بافت است، اگر در مراحل بافت از آب و روغن مناسب و به اندازه و همینطور دستگاهها دارای تنظیم حرارتی مناسب باشند و به طور کلی مراحل بافت باکیفیت انجام گیرد دچار معضل پرزدهی نمی شوند. وقتی فرشهارا خریداری می کنیم و به محض استفاده و رفت و آمد روی آن شروع به پرزدهی میکنند.

نگران نباشید فرشها تا 1ماه اول پرز می دهند!

اما اگر این پرزدهی ادامه یابد و مسئله برایمان ایجاد کند دیگر عادی نیست و باید کاری کرد البته همانطور که بیان شد پرزدهی غیر عادی به علت نقص در مراحل فنی بافت فرش و کیفیت آن است نمیتوان آنهارا برای همیشه حذف کرد اما با انجام چند روش به طور منظم و مکرر این پرزهارا نمی بینید و اذیت کننده نیستند.

رهایی از پرز فرش!

در حالت عادی که مهمان نداشته و رفت و آمد زیادی روی فرش ندارید حداقل هفته ای 2بار فرش را جارو بکشید اما چگونه؟ ابتدا با قویترین حالت مکش جارو را روی فرش بکشید. در مرحله بعد لوله باریک جارو را بردارید و با آن پرزهایی که در مرحله قبل در جارو نرفته اند را جمع کنید.  

کارهای غلط برای از بین بردن پرز فرش

برخی افراد برسی برداشته و روی فرش می کشند که این کار بسیار غلط است شما اینگونه فرش را بیشتر تحریک می کنید. بعضی از افراد نیز فرش را شستشو و قالیشویی انجام می دهند، این کار هم لزومی ندارد و از پرز فرش کاسته نمی شود.

بهترین روش از بین بردن رز فرش:

بعد از جارو کشیدن راه دیگر استفاده از لیف یا کیسه حمام است. لیف دارای بافت نرم است فرش را تحریک نمیکند علاوه بر این باعث جم کردن پرز می گردد. لیف کمی مرطوب ر را در جهت خاب قالی روی فرش به آرامی بکشید.

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *