شستشوی فرش دستباف تبریز

شستشوی فرش‌ های قیمتی مانند فرش دستباف تبریز همواره برای ما مهم بوده است. همانطور که می‌ دانید کشور ایران جزء پرچم داران تولید فرش‌ های دستباف در دنیا می باشد. تبریز نیز همواره فرش‌ های باکیفیت تولید و روانه بازار می‌ کند. نکته‌ ای که در این‌ بین وجود دارد این است که شستشوی فرش دستباف تبریز چگونه باید انجام شود؟ همانطور که می‌ دانید شعبه قالیشویی ادیب تبریز فرش های دستباف ظرافت بسیار بالایی داشته و هنگام شستشو باید بسیار مراقب باشید و کاملاً اصولی و دقیق این کار را انجام دهید تا از آسیب به فرش‌ جلوگیری شود.

شستشوی فرش دستباف تبریز در قالیشویی

کارخانه قالیشویی فرش ها را به دو دسته کلی ماشینی و دستباف تقسیم می‌ کند. همانگونه که گفتیم شست‌ و شوی فرش دستباف مهارت و تجربه خاص خود را می‌ طلبد. برای شستشوی فرش تبریز باید به مواردی چون نوع بافت، میزان آسیب‌ دیدگی، الیاف و … توجه کرد. شستشوی فرش تبریز بین ۳ الی ۴ روز زمان می‌ خواهد این مدت زمان بیشتر به سالم یا ناسالم بودن فرش بستگی دارد.

شستشوی فرش علی‌ الخصوص فرش دستباف تبریز به تخصص، زمان و تجربه بیشتری نیاز دارد. همچنین به‌ علت رنگ‌ های طبیعی که در فرش دستباف به کار رفته نسبت به فرش ماشینی شستشوی سخت‌ تری خواهد داشت. در قالیشویی ابتدا با استفاده از یکسری دستگاه‌ های مخصوص عملیات خاک گیری فرش انجام‌ شده سپس با محلول مخصوص عملیات شستشو برای جلوگیری از رنگ دادن فرش شروع می‌ شود. ما به‌ عنوان یکی از قالی‌ شویی های حرفه‌ ای برای شستشو و ترمیم فرش فعالیت خود را آغاز کرده و طی مدت زمان کوتاهی توانسته ایم نظر مشتریان خود را جلب کنیم.

همچنین فرآیند شستشوی فرش‌ های دستباف منزل شما با رعایت تمامی نکات و حساسیت‌ های خانواده‌ های ایرانی انجام شده و فرش‌ ها به شیوه اسلامی آبکشی می‌ شوند. ما از نگرانی و حساسیت های شما آگاهیم و تمامی فرش ها مخصوصاً فرش‌ های دستباف تبریز را به‌ خوبی شست‌ و شو می‌ دهیم. پاکیزگی فرش برای ما نیز مهم است پس هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

 

روند شستشوی فرش دستباف تبریز در قالیشویی ادیب

پرسنل قالیشویی با به‌ کارگیری تمام فرآیند شستشوی فرش دستباف لکه‌ های سخت را از بین برده، بافت‌ های آسیب‌ دیده فرش را ترمیم کرده، همچنین رنگ قسمت‌ های آسیب‌ دیده فرش را بازیابی می‌ کنند. ما تمامی این کارها را با پرسنل مجرب و آموزش‌ دیده انجام می‌ دهیم و با تضمین کامل فرش را برای شستشو قبول می‌ کنیم. برای شستشوی فرش دستباف تبریز نیازی به مراجعه حضوری ندارید و با یک تماس می‌ توانید سفارش خود را ثبت کنید و سپس از تخفیفات قالیشویی بهره‌ مند شوید.

شستشوی فرش دستباف تبریز

خدمات 

فرش تبریز به‌ عنوان فرش‌ ریزبافت یا پرز کوتاه شناخته‌ شده است. این فرش‌ ها علاوه بر اینکه سبک و نازک هستند از الیاف‌ های پنبه ابریشم و پشم تهیه می‌ شوند. در فرش تبریز تار از جنس پنبه بوده و پودر از جنس پشم می‌ باشد. همچنین فرش دستباف تبریز دارای ابعاد و رنگ‌ های مختلفی است.

فرش‌ های تبریز در سه طرح و مدل تمام ابریشم، چله ابریشم و گل ابریشم بافته می‌ شوند.

مراحل شستشوی قالی دستباف تبریز

همانند سایر فرش‌ های دستباف شستشوی فرش تبریز نیز در قالی‌ شویی انجام می‌ شود. در مرحله اول بررسی فرش انجام شده که اگر آسیبی به فرش رسیده باشد رفع شود. سپس در مرحله بعد غبارگیری با استفاده از دستگاه‌ های مکانیزه صورت می‌ گیرد. یکی از مهم‌ ترین نکات شستشوی فرش تثبیت رنگ فرش است.

شستشوی فرش دستباف تبریز

 

بنابراین در نخستین مرحله از شستشو حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه فرش خیس می خورد. سپس با استفاده از مواد شوینده مخصوص و گیاهی شستشو آغاز می‌ شود. در این مرحله از مواد شوینده گیاهی و ارگانیک استفاده می‌ شود که باعث می‌ شوند رنگ‌ ها با یکدیگر تداخل نداشته باشند. در مرحله آبکشی نیز فرش به‌ صورت دقیق شسته شده تا هیچ آثاری از مواد شوینده روی آن باقی نماند. سپس به مرحله آبگیری می‌ رسیم که در این مرحله نیز با استفاده از دستگاه‌ های مکانیکی آب اضافی باقیمانده در فرش کاهش پیدا می‌ کند. سپس به خشکشویی می رود تا کاملا خشک شود.

مراحل شستشوی فرش دستباف تبریز در منزل:

اگر تصمیم دارید فرش دستباف خود را در منزل بشویید. قبل از اقدام  به موارد زیر توجه نمایید. در ادامه نکاتی خواهیم اشاره کرد که تا حد امکان آسیب کمتری به فرش شما وارد شود. لازم به ذکر است که برخی از قالی های دستباف نیاز به شستشوی تخصصی دارند پس تا زمانی که از آن مطمعن نشدید هرگز به شستشوی فرش در منزل اقدام نکنید.

گرفتن گرد و خاک موجود روی سطح فرش: قبل از آنکه شستشو را انجام دهید کامل گرد و غبار را جدا کنید. برای این روش میتوانید از ضربه زدن و یا تکان دادن فرش استفاده کنید.

جلوگیری از رنگ پس دادن فرش: برای جلوگیری از رنگ پس دادن فرش از خیساندن دراز مدت خود داری کنید.

شستشوی فرش دستباف تبریز روی سطح شیب دار: بهتر است فرش در سطحی شیبدار شسته شود تا آب زمان زیادی روی فرش نماند.

استفاده از آب ولرم: حتما از آب ولرم رو به خنکی برای شستشو استفاده کنید. آب گرم باعث سستی تار و پودر، و تداخل رنگ فرش میشوید.

استفاده از شوینده ی مناسب: شوینده ها بسیار مهم است که از مواد شوینده معتبر و استاندارد استفاده شود.

خشک کردن صحیح: از خشک کردن فرش در آفتاب سوزان تابستان و هوای سرد زمستان خودداری کنید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *