نحوه تمیز کردن لکه موم از فرش

هنگامی که مقداری موم روی فرش شما به هر طریقی ریخته است ، جالب است بدانیم می توان این موم را با ترفندهایی به راحتی پاک کرد که حتی اثری از آن باقی نماند. در این مقاله نحوه قالیشویی و شستشوی مبل و همینطور شستشوی فرش را بیان می کنیم تا قبل از قالی شویی خود در منزل هر لکه ای را بدون هرگونه آسیبی تمیز کنید.

پاک-کردن-لکه-موم

در ضمن تمام نکات و ترفندهایی که مقاله توضیح داده می شود، برای تمیز کردن موم و شمع و آدامس و دیگر لکه های چسبنده قوی که جزو لکه های سمج هستند، نیز می توان به کار برد.
موم یا شمع اگر روی قسمتی که بسیار در معرض دید است بریزد ترسی ندارد زیرا بلاخره برای هر کاری راه حلی وجود دارد و همینطور برای شستشوی موم نیز ترفندهای جالبی وجود دارد که با هم می بینیم.

مراحل تمیز کردن لکه موم از فرش

  • به محض اینکه لکه موم را مشاهده کردید یک کیسه را برداشته و آنرا پر از یخ کنید.
  • کیسه ی پلاستیکی حاوی یخ را مستقیما روی لکه قرار دهید.اجازه دهید چند دقیقه ای کیسه روی لکه بماند.(در این حالت شما لکه موم را فریز می کنید و سطح چشبنده لکه که به سطح زیرین چسبیده است سست شده و در مراحل بعدی به راحتی جدا خواهد ش.)
  • سپس کیسه ی یخ را برداشته و با استفاده از لبه ی نرم چاقو موم را از سطح فرش یا پارچه بردارید. (در حین برداشتن موم اگر متوجه شدید که بعضی از قسمت های لکه جدا نمی شود و بدتر شده ادامه ندهید و دوباره با یخ لکه را فریز کنید تا کاملا منجمد شود.) اگر لکه به راحتی جدا نشود مشخص اsت که کیسه ی یخ را زود برداشته اید و لکه فیریز نشده است.
  • به طور کلی بعد از فریز کردن بهتر است یک کاغذ نازک و نسوز روی موم قرار داده و با اتو یا هر وسیله ی آهنی داغ روی پارچه یا کاغذ فشار دهید. به این ترتیب به راحتی تمام موم جذف پارچه شده و از سطح مورد نظر جدا می شود.
  • در ادامه هر آنچه از موم باقی مانده را با چاقو بتراشید(به آرامی این کار را انجام دهید تا به فرش یا پارچه آسیبی وارد نگردد)

نحوه پاک کردن جای موم از فرش یا پارچه

و در آخر برای از بین بردن اثار باقی مانده از موم اسفنجی تهیه کرده و به ماده شوینده متناسب با نوع فرش یا پارچه آغشته کنید و لکه را شستشو دهید. تا جایی این کار را ادامه دهید تا لکه موم کاملا از بین برود.

نکته: پس از پایان شستشو لکه موم، می توانید لکه را با هرنوع ماده ی شوینده ی سازگار با سطح زیرین لکه تمیز کنید تا آثار به جای مانده از موم پاک شود.

 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …