نحوه شستشوی قالی در منزل

فرشها از جمله مهمترین و با ارزش ترین وسایل موجود در خانه هستند. آگاهی از نحوه قالیشویی این عنصر با ارزش را قدر بدانیم. در این مقاله نکات کلیدی درباب شستشوی فرش بیان می شود که واجب است هر کسی از آن اطلاع یابد.

تمیز نگه داشتن یک قالی

فرش های خود را به طور منظم وکیوم نمایید. برای حفظ فرش های متعلق به منطقه ای خاص, حداقل یک بار در ماه فرش را آویزان کرده و ضربه های آرامی به آن بزنید تا گرد و غبار از الیاف فرش، جدا شود و سپس پشت فرش را جاروبرقی بکشید. (وکیوم نمایید ) وکیوم نمودن فرش به همراه ضربه زدن به فرش نیز به آزاد سازی گرد و غبار موجود در اعماق فرش کمک می کند. برای فرش های پشمی, عمل مکش را فقط از جلو فرش انجام دهید. برای فرش های ماشینی و مصنوعی می توانید عمل مکش را در پشت و رو فرش انجام دهید.
  • در نظر داشته باشید که لبه ها و یا قسمت های چین دار فرش را وکیوم نکنید. این قسمت ها خیلی حساس هستند و به راحتی توسط وکیوم نمودن به هم زیخته می شود و توسط مکش می تواند حتی الیاف آن از هم گسسته شود.
  • بهتر است آن ها را بصورت دستی تمیز نمایید, چون هر روش دیگری می تواند باعث آسیب آن شود.
فرش های خود را در طی زمان نیز بچرخانید تا تنها یک محدوده نباشد که ترافیک زیادی را تحمل کند. چرخاندن فرش طی فواصل منظم می تواند در حفظ و نگهداری یکسان همه بخش های فرش کمک نماید. اگر مبلمان شما در جایی ساکن قرار دارد, می توانید الگوی قرارگیری آن ها را بطور منظم تعویض نمایید تا ناهمواری بر روی فرش بخاطر فشار مبل بر روی آن ایجاد نشود.  

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *