نکات مهم در باره قالیشویی فرش که باید بدانیم!

در مقاله گذشته دو روش برای تمیز کردن فرش بیان شد در این مطلب ادامه مراحل شستشوی فرش را خواهیم آموخت تا قبل از عید خودمان در منزل قالی شویی را انجام دهیم.
در مقاله گذشته روش جارو کشیدن صحیح بیان شد و سپس از بین بردن لکه های موجود روی فرش را انجام دادیم.

قبل از شستشوی فرش

قبل از شستشو میتوان با استفاده ازپلاستیک و آلومینیوم پایه های مبل و صندلی یا هرآنچه روی فرش است را بپوشانید. (با این کار علاوه بر اینکه به مبل و سایل آسیب نمی رسد بلکه کار را تمیز و بدون نقص انجام داده اید.)   ماده ای پاک کننده متناسب با فرش را انتخاب کنید. در خیلی از موارد افراد برای شستشوی کلی از شامپو فرش استفاده می کند و فرش را در حیات پهن کرده، مقدای شامپو فرش را روی آن ریخته و سپس شستشو را انجام می دهند؛ اما بهتراست بدانیم ممکن است در این روش سه حالت پیش یاید و باید قبل از استفاده شامپو فرش این مسئله را بدانیم. اول ممکن است فرش تمیز شده و راضی باشیم. و حالت دوم این است که فرش به صورت راضیتمندی تمیز نمی شود. و بدتر هم شده است و حالت سوم آسیب های رایج است که به فرش می رسد از جمله:
  • قاطی شدن رنگ فرشها
  • زرداب دادن فرش
  • رنگی شدن ریشه های فرش
  • و…
  طبق آنچه گفته شد درباره نوع و جنس فرش تحقیق کرده و پاک کننده های متناسب با آن را یافته و سپس شستشو رانجام دهید. خشکشویی فرش بعد قالیشویی بسیار مهم است و نباید از یاد ببریم. حتما بعد ازاتمام شستشوی فرش با استفاده از ابزاری که ایجاد حرارت می کنند، فرش را خشک کنیم تا مرطوب نماند زیرا خیس رها کردن فرش آسیب جدی و همیشگی روی فرش باقی می گذارد.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *