چگونه آثار رژلب را از فرش پاک کنیم؟

ممکن است همه ی ما لکه و یا آثار رژ لب و مواد آرایشی را روی لباس یا فرش و مبل ببینیم اما مسئله این است که چگونه این لکه ها را پاک کرده و قالیشویی را انجام دهیم؟

زمانی را تصور کنید که به مهمانی دعوت شده اید و با عجلیه مشغول آرایش کردن هستید و ناگهان رژ لب به لباس مالیده شده و یا روی فرش می افتد. اما برای اغلب مادران اتفاق افتاده است که کیف لوازم آرایششان روی میز است و کودک رژ لب را برداشته و فرار می کند و روی مبل یا فرش نقاشی هایی می کشد و … هزاران دلیل دیگر که ممکن است مقداری لوازم آرایش از جمله رژلب روی فرش یا پارچه مالیده شود.

در این مقاله ترفند هایی توسط قالیشویی برای از بین همیشگی آثار رژ لب بیان خواهد شد.

 

شستشوی-لکه-رژ

آیا آثار مواد آرایشی به زودی پاک می شود؟

بر خلاف تصور، آثار رژلب و مواد آرایشی به راحتی پاک می شوند اما زمانی روش های اصولی مورد توجه قرار می گیرند که این لکه ها پاک نمی شوند. بنابراین لکه مواد آرایشی با وجود آن که چرب و رنگی است اگر بلافاصله پس از ایجاد آنها، بدون انجام کار اضافه و تنها با استفاده از حلال لکه را به راحتی پاک نمود.

چه زمانی آثار مواد آرایشی پاک نمی شود؟

اینکه لکه ی مواد آرایشی به راحتی شسته نشود به عواملی بستگی دارد:

  • آثار و لکه های مواد آرایشی و رژلب را به موقع پاک کنیم.
  • لکه ی مواد آرایشی روی فرش یا پارچه ای مالیده شود که بافتی پیچیده و زخیم داشته باشد و به داخل بافت رفته است و پاک نشود.
  • مواد آرایشی و رژلب بسیار چرب باشد و با فشار به سطح مورد نظر مالیده شده باشد و در این صورت به اعماق الیاف فرش یا پارچه رفته باشد.

اگر یکی از عوامل بالا پیش بیاید دیگر این لکه ها طبیعی نیستند و به سرعت پاک نخواهند شد و باید روش های جدیدی را امتحان کرد، با ما همراه باشید:

نحوه-شستن-لکه-رژ-لب

سریع اقدام کنید!

امروز اقدام به شستشوی لکه مواد آرایشی کنید بهتر است از فردا و شانس پاک شدن افزایش پیدا می کند، پس سریعا اقدام کنید. شاید از مهم ترین فاکتور که زمان است همه غافل شوند، اما زمان تاثیر مستقیم و موثری در از بین رفتن همیشگی لکه دارد.

اگر زمینه ای که دچار لکه شده قابل حمل است آن را برداشته و در آب گرم بخیسانید، اما بهتر است قسمت هایی که دچار لکه شده را در آب بخیسانید و قبلا لکه را تا حدودی تمیز کنید و قسمت های جامد لکه را به لبه ی نرم چاقو یا قاشق بتراشید.


مطالب مفید: شستن فرش در خانه موثرترین راه برای پاک کردن مواد آرایشی

مراحل شستشوی لکه رژلب از روی فرش یا لباس

  1. عجله نکنید! سریعا لکه پاک نمی شود، ابتدا باید آثار سختی لکه سست شود و در مراحل بعدی شستشو انجام شود.
  2. سپس لکه را با آب و صابون با دقت بشویید، صابون مایع را به مقدار مناسب در آب ولرم بریزید، و پارچه ای سفید و بدون طرح برداشته و به محلول آغشته کنید و روی لکه های مواد آرایشی بکشید تا لکه تمی زو یا کمرنگ شود.
  3. بعد از انجام این مرحله، اگر همچنان لکه وجود داشت سرکه سفید را بردارید و مقداری از ان را در اسپری ریخته و سپس به اندازه کم روی قسمت مورد نظر بپاشید و بعد این قسمت را با پارچه مالش دهید تا آثار مواد آرایشی به خصوص رژلب به کلی پاک شود.
  4.  اگر لکه ها بسیار کمرنگ شده و یا به کلی پاک شدند، در ادامه قسمت های مورد نظر را با آب معمولی شستشو دهید و در آخر کاملا ناحیه مرطوب را خشک کنید.
  5. اما در صورتی که لکه همچنان باقی بود، می توان مراحل را تکرار کرد تا به نتیجه ی مطلوب دست پیدا کنید.
 

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *