چگونه لکه خون را پاک کنیم؟

ترفندها و روش های مختلفی در شستشوی لکه خون وجود دارد. اما در این مقاله قالیشویی ادیب نکات کاربردی آموزش خواهد داد. حال میگوییم چگونه لکه خون را پاک کنیم؟

نکته مهمی که باید بدانید این است که قبل از آنکه لکه خشک و کهنه شود سریع به تمیز کردن آن اقدام نمایید. خصوصا اگر این لکه روی فرش و قالی شما ریخت سریعا آن را پاک کنید در صورتی که از تمیز کردن آن ناتوان بودید حتما با یک مرکز قالیشویی معتبر تماس بگیرید و در خواست شستشوی فرش نمایید.

 

چگونه لکه خون را پاک کنیم؟

نکات مهم شستشوی لکه خون

شستشوی فرش یا لباس از لکه خون بسیار راحت است اما اگر نکاتی را رعایت نکنیم پاک کردن آن بسیار مشکل شده و شاید تبدیل به لکه ی دائمی شود که قالیشویی ها فقط بتوانند شستشو را انجام دهند. حال چگونه لکه خون را پاک کنیم؟ شاید فکر کنید پاک کردن لکه خون را شاید کمی سخت و نشدنی باشد. اما واقعیت آن است که شما به راحتی و فقط با چند روش ساده می‌توانید به سرعت از شر لکه خون بر روی پارچه و یا فرش یا روتختی خلاص شوید. بدون شک برای همه ما پیش آمده که لباس، روتختی، فرش و مبلمانمان بواسطه خونریزی بینی یا بریدن دست و پا، خون حاصل از پریودی و… خونی و لکه شده باشد. این اتفاق مرسوم و معمول است. پس نگران نباشید و دست و پای خود را گم نکنید. ما اینجا هستیم تا تمام راز و رمز این کار را برای شما شرح دهیم.

شستن لکه خون از روی هر چیزی برای شما با یک ترفند راحت میشود و دغدغه‌ای ندارد. البته اگر راه و رسم پاک کردن تمام لکه‌ها را بدانید همیشه یک قدم از بقیه جلوتر خواهید بود. هر لکه‌ای بدون شک به یک پاک کننده خاص نیاز دارد و لکه خون هم از این ماجرا مستثنی نیست.

شستشوی لکه با آب سرد:

یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین موارد در شستشوی لکه خون، ابتدا استفاده از آب سرد است که اکثر افراد از آن اطلاع دارند. اگر لکه خون را با آب گرم بشوییم باعث تثبیت بیشتر لکه می شود.

بنابراین آب سرذ تاثیر مستقیم در پاک شدن لکه دارد. میتوانید قبل از آنکه اقدام به پاک کردن لکه کنید مدت زمانی کوتاهی زیر فشار آب سرد قرار دهید و یا آن را در یک ظرف مناسب خیس نمایید. سپس اگر لکه همچنان باقی بود از ترفندهای دیگر استفاده کنید.

زمان قالیشویی لکه خون:

زمانی که لکه خون روی فرش ایجاد شد همان لحظه اقدام به شستشو کنید زیرا شستشوی لکه خون خشک شده اصول شستشوی متفاوتی دارد. اگر از پاک کردن لکه ناتوان هستید و نمیتوانید براحتی از لکه خلاص شوید هرچه سریع تر با قالیشویی معتبر تماس بگیرید. معمولا در کارخانه های قالیشویی خدمات ویژه برای از بین بردن لکه ها انجام میشود. که از سریع تر و آسان تر از منزل است. در اقدام به شستشوی فرش هر قدر عکس العمل سریع تری داشه باشید نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

حذف خون با پراکسیدهیدروژن:

یکی از پاک کننده های محبوب و رایج و ارزان است که درصورت استفاده یک واکنش شیمیایی انجام داده و لکه را پاک می کند. این پاک کننده علاوه بر لکه خون می‌تواند لکه‌های مواد دیگری مانند لکه قهوه و چای و نوشیدنی‌های قرمز را نیز به کلی از فرش ، روتختی و پارچه شما پاک کند.

پاک کردن خون با جوش شیرین:

شستشوی لکه خون با استفاده از آب سرد وجوش شیرین.  برای پاک کردن لکه خون از روی فرش و موکت خود فقط کافیست که جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کرده و یک خمیر تهیه کنید. سپس خمیر را بر روی لکه خون کشیده و ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا استراحت کند. بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده حالا با استفاده از یک دستمال مرطوب نخی یا پنبه‌ای خیس، جوش شیرین را از روی لکه خون پاک کنید.

تاثیر نمک در شستشوی لکه خون:

شستشوی لکه خون که اخیرا ایجاد شده، اگر مقداری نمک روی آن بریزید عمل شستشو را بهبود می بخشد. (نمک پروتئین خون را حذف میکند)

چگونه لکه خون را پاک کنیم؟ کافیست که مقدار نمک را با کمی آب ترکیب کرده و یک خمیر نمک تهیه کنید. حالا این خمیر را با استفاده از یک مسواک قدیمی، پارچه یا فرچه بر روی لکه خون کشیده و چند دقیقه اجازه دهید که استراحت کند. سپس با استفاده کردن از یک دستمال نم‌دار یا مرطوب، نمک را پاک کنید. در انتها مشاهده خواهید کرد که لکه خون از لباس شما به کلی تمیز شده است.

در آخر میتوان از شامپو نیز استفاده کرد، مقدار اندک شامپو روی لکه بریزید و با آب سرد مالش دهید.

 

 

قالیشویی ادیب تهران با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واحد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …