چگونه لکه را از موکت یا پارچه ضخیم پاک کنیم

موکتهایی که داراری الیاف و تار وپود بلند هستند و یا دارای ضخامت زیادی هستند معمولا وقتی لکه ای روی آنها ایجاد میشود قالیشویی موکت و پاک کردن لکه بسیار سخت است.زیرا در این نوع موکت ها لکه به سرعت وارد تار و پود شده و حذف آن سخت است.
در این مقاله روشهایی آسان و خانگی برای از بین بردن لکه از موکت، پارچه های ضخیم، بافتنیها و مبلهایی با پارچه های ضخیم و حصیری بیان خواهیم کرد تا خود در منزل به شستشوی آنها بپردازید.

شستشوی موکت در منزل

در آغاز بررسی کنید چه مدت از ایجاد لکه گذشته است.اگر زمان زیادی است و اصلا نمیدانید کار سخت تر میشود زیرا مواد آلوده تا جایی که میشده به داخل الیاف نفوذ کرده اند.اما اگر همان لحظه ایجاد لکه  اقدام به شستشو کرده اید شانس شمادر حذف کامل لکه چند برابر است. شستشوی-موکت-در-منزل-قالیشویی-ادیب در هر 2 حالت با هم لکه را پاک میکنیم. اگر لکه کهنه بود در ابتدا با مقداری آب گرم آنرا مرطوب کنید.(توجه کنید که زیاد محدوده را خیس نکنید در حی رطوبت ایجاد کنید که سختار لکه سس شود.) اگر لکه ی ایجاد شده : لکه روغن ،لکه آداس ،مواد غذایی ،چسب و اینگونه لکه ها بود از انجام این مرحله صرف نظر کنید و لکه را خشک نگه دارید. و اگر لکه تازه ایجاد شده بگذارید خشک شود. سپس با لبه ی نرم چاقو لکه را بتراشید تا از سطح موکت یا پارچه جدا شود.(زیاد فشار وارد نکنید تا آسیب وارد نشود.) شستشوی-موکت-در-منزل-قالیشویی-ادیب این کار را تاجایی ادامه دهید که اجزای جامد لکه دیگر در فرش یا موکت نباشند. در ادامه اگر سطح مورد نظر ضخیم بود اسکاج تهیه کنید اما اگر سطح مورد نظر حساس است با پارچه ای این کار را ادامه دهید. اسکاج را به مایع ظرف شویی آغشته کرده و روی لکه بکشید .(تا این مرحله آثار اولیه لکه برداشته میشود.)

حذف آثار کامل لکه از لباس

با استفاده از سرکه یا لیمو سطح مورد نظر را از آلودگی پاک کنید. و در آخر سطح لکه را با مواد شوینده متناسب بشویید (مواد پاک کننده بدون سفیدکنندگی بوده و ملایم باشد و آنرا با آب گرم ترکیب کنید.) در انتها سطح مورد نظر را خشک کنید تا نتایجه کار خود را ببینید.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شستشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *