نحوه شستشو مبلمان با بخارشو در منزل

برخی از افراد سوال می کنند چگونه از بخارشو استفاده کنیم و مبلمان را در منزل با استفاده از بخارشوی شستشو دهیم تا نیاز به قالیشویی نباشد. در این مقاله نحوه شستشو مبلمان با بخارشو در منزل را خواهید آموخت. اگر در منزل دستگاه بخار شور دارید با ما همراه باشید. موارد زیر بسیار کاربردی و به راحتی در منزل قابل اجراست. 

بخارشو چیست و چه کاربردی در منزل برای مبلمان دارد؟ 

جهت از بین بردن دوده و گرد وغباری که به مرور زمان روی مبل نشسته است استفاده از بخار شو یکی از بهترین روشها میباشد.
بخار شو به علت داشتن حرارت و گرما و فشار و رطوبت که در آن واحد ایجاد می کند عامل موفقیت شستشو می باشد و آلودگی هارا به راحتی از الیاف پارچه میلمان بیرون می کشد.

شامپویی که در اسپری بخارشو میریزید هم انتخاب خودتان بوده و میتاونید از شامپو ملایم جهت شستو استفاده کنید.
مخزن بخارشو را با آبی که تمیز باشد و مقطر یا جوشیده پرکرده و سپس بگذارید مخزن کاملا گرم شود و سپس از آن استفاده کنید.
اگر مبلمان شما بسیار حساس است و یا کثیفی آن بسیار زیاد هست با قالیشویی معتبری درمیان بگذارید.

 
نحوه شستشو مبلمان با بخارشو در منزل

نکات مهم قبل از  استفاده ی بخارشو برای مبلمان

قبل از آنکه دست بکار برای استفاده از بخاشو شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا دفترچه بخارشو خود را مطالعه کنید. هر یک از برندهای تولید کننده دستگاه بخارشو ممکن است روشهای مختلفی برای استفاده دارند. برخی از این بخارشوها به نحوه ای طراحی شدند که قبل از هرکاری باید آن را بدانید. در دفترچه راهنما، مواردی مثل میزان مناسب ترکیب آب با شامپو مبل شوی، درجه حرارت مناسب برای تولید بخار و… آمده است. برای درک موارد بیان شده، می‌توانید فیلم شستن مبل با بخارشوی خانگی را که در بالا قرار دارد ببینید تا با نحوه راه اندازی بخارشوی آشنا شوید. 

نحوه شستن مبلمان با بخارشو

برای دانستن روش استفاده از بخارشوی برای شستشو مبل این نکته مهم است که برای هر مبل جنس خاصی دارد و باید درجه بخار متفاوتی استفاده شود. در روش شستن مبل پارچه ای، به خاطر حساسیت پارچه ها، باید توجه بیشتری به درجه بخار متعادل داشته باشیم.

رعایت مراحل زیر در شستشوی مبل با بخارشو بسیار میتواند کمک کند. شما می توانید با استفاده از بخارشو، حتی مواد آلرژی‌زا و آلودگی‌هایی که با چشم دیده نمی‌شوند را از بین می‌برید. در تمیز کردن مبلمان، به نوع پارچه مبلمان توجه کنید؛ آیا این دستگاه با بیشتر پارچه مبل‌ها سازگار است؟ اما برای احتیاط حتما در مبلهایی که روکش ساتن و ابریشمی دارند، قبل از شستن مبل با بخارشو مربوط به جنس مبلمان را مطالعه کنید و به رنگ روکش مبل هم توجه نمایید.

نحوه شستشو مبلمان با بخارشو در منزل

مراحل شستشو مبلمان با بخارشو 

جاروبرقی: قبل از خشکشویی، مبل با بخارشو؛ ابتدا  مبل را جاروبرقی بکشید و از گردغبار، ذرات ریز  پاک کنید. تمامی نقاط را به خوبی جارو بکشید.این کار در تمیز کردن مبل با بخارشو بسیار موثر است.
لکه گیری: برای پاک کردن لکه‌های چربی و چای، قهوه و … استفاده از بخارشو به تنهایی کافی نیست؛ حتما قبل از استفاده از بخارشو، لکه را تا حد امکان پاک کنید.
برس کشی: اگر پارچه مبل شما پرز بلند دارد با یک برس نرم، بدون آسیب زدن به بافت پارچه، تمام پرزهای سطح مبل را باز کنید.
آب جوش: زمانی که بخارشو خاموش است، در مخزن آب این دستگاه، آب جوشیده بریزید.
بخارشو را هواگیری کنید، برای این کار کافی است چندبار دکمه روی دسته را فشار دهید تا آب به بخار تبدیل شود.
پارچه مخصوص: یک پارچه به سر بخارشو ببندید و شستشوی مبلمان را شروع کنید. توجه داشته باشید که از هر دستمالی برای این کار استفاده نکنید و فقط با دستمالها و حوله های مخصوص استفاده کنید.

 

شستن مبل مخمل با بخارشو خوب است؟

تصوری که برخی از افراد دارند این است که شستشوی مبل مخمل آسان است. اما باید بدانید که مبلمانی که پارچه های مخملی دارند نباید از بخار شو برای شستشوی آن استفاده کنند. تکنسین های خشکشویی استفاده از بخار و یا آب در شستن مبلمان مخمل خیلی توصیه نمی‌کنند. چرا که این پارچه به دلیل حساسیت و ظرافتی که دارند، باید به نرمی و با مواد پاک کننده‌ای که آسیبی به بافت اصلی مبلمان وارد نمی‌کند تمیز شود. بیشترین و اصلی‌ترین کاربرد شستن مبلمان با بخارشو، در مبلمان پارچه‌ای است.

کلام آخر: اگر برایتان مقدور نیست خودتان مبلمان خود را بشویید، اگر نحوه شستشو مبلمان با بخارشو در منزل برای شما سخت است یا اینکه از آسیب دیدن آنها میترسید. بهترین و ساده ترین راه این است که به یک متخصص بسپارید. قالیشویی ادیب با بیش از شصت سال سابقه در صنعت خشکشویی مبلمان در منزل توانسته رضایت مشتریان خود را جلب نماید. تمامی خدمات ما که شامل شستشوی فرش، رفو، ترمیم، رنگرزی و  خشکشویی مبلمان، فرش، موکت، خوشخواب و صندلی است.

قالیشویی ادیب با بیش از نیم قرن سابقه بهترین همراه برای شستشوی فرش و شس تشوی مبل شما می باشد.

ثبت سفارش آنلاین خدمات قالی شویی و خشکشویی مبلمان با ۲۰%تخفیف ارائه می گردد.

ارائه خدمات کارخانه قالیشویی ادیب در سراسر تهران ، کرج ، شهریار و تبریز صورت می گیرد.

جهت ثبت سفارش آنلاین در هریک از شعبات قالیشویی ادیب همین حالا اقدام کنید.

… واخد تحقیق و توسعه کارخانه قالیشویی ادیب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *